Tuesday, December 11, 2012

mak buyOng??

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..syukran Ya Allah!
akhirnye dekat 2 thn brjaya juga cita2 aku nk menjadi seorang ibu, ummi, mama, mummy ataupun amma!
x sia2 doaku selama neh. Akhirnya Tuhan makbulkan.

  • Alkisah..... bulan poser tu aku xtaw pon da ade janin dlm rahim aku. betul la org ckp lebih baek x taw dpd taw. Alhamdulillah seb bek x ape2 sebab aku dok minum air tebu spnjang Ramadhan itu. huhuhuu..bahaye btoi caymong neh.
  • Syawal menjelma, aku p sakan beraya ngn kengkawan siap karoke, mop umah mcm2 lg la bwt tp aku still xtaw lg.
  • Akhirnye lpas raye, tu aku rase cm aku nk jd mak je,seb bek aku da mmg spare pregnantcy test
    (beli kt watson yea). tgk2  naik 2 line!!!! Ya Allah! mimpikah aku. melompat x hengat2,trus aku kjutkan suami aku. kelam kabut bsiap p klinik.

scan trus, tgk2 dah 5 minggu rupenye. Ya Allah anugerahmu mmg terindah. ^__^


mood : thankful!

Ramai yg tanye cmne ley lekat. aku pn x taw. tp ni yg aku amalkan :
  • jangan jemu berdoa. dr mula2 kawin smpai da bjaya lekat doaku xlepas2 mnta benda yg same. 
  • bulan Ramadhan, paling berkat sekali. rajin2 bsedekah sama ada utk yg hidup dan yang meninggal. untuk yg meninggal tiap kali lalu di kubur, sentiasa ucapkan salam dan sedekahkan Al-Fatihah.
  •  tiap kali solat, jgn jemu nk bdoa pada  sujud terakhir. 
  • rajin2 bace surah yassin. 
Wallahualam..In sha Allah.. segalaNya datang dari Allah. Allah uji kita atas apa yg kita mampu. kalau masih belum ada rezeki, adalah hikmahnye. Setelah aku kaji, sangat cantik ape yg Allah aturkan utk kite sebenarnye. :)


** Peace Mak buyOng @ 5 month **

No comments:

Post a Comment